Man kan inte älska någon annan förrän man älskar sig själv..

Idag har åkte jag hem till min underbara kloka mor!
Som vanligt blir det långa diskutioner om nästan allt mellan himmel och jord, men mest hur vi ser på förhållanden och hur olika vi människor är, om åsikter, attityd och betende.
Tror hon tänker lite för mkt, hon är nog lite orolig för hur jag har det.
Det är klart hon vill mitt bästa och är rädd för att hon har uppfostrat mig med att man ska va "nöjd" för det man har och man ska stå ut i det sista...
Nu det enda hon tjatat om är att ingen ska få göra mig illa, trycka ner mig, ingen ska få mig ledsen och de som gör mig det, har inget i mitt liv att göra.
Det kan nog stämma att man inte har varit/är den personen som klagar eller kan säga ifrån.
Alltid den personen som viker sig och gör saker som man egentligen inte vill bara för någon annan säger åt en.
Min mor prata inte mkt om känslor med mig förr eller hur hon mådde,
stor del berodde nog på att jag var såpass ung...
Det va jobbigt den perioden vi bodde hos Kurt.... Nu när jag ser tillbaka så förtstår jag inte riktigt hur min mor orka stå ut så lång tid.
Alla personer omkring oss berätta hur förjävlig han va mot oss och de kunde inte förstå sig på min mor, som stannade kvar hos honom. Det ena skvallret och skitsnacket efter det andra...
Ganska jobbigt som tonåring man skämdes lite och ville helst inte prata om det.
Men ändå försökte försvara honom och försökte nog förnekade det för mig själv, va väldigt positiv och ville göra det bästa av situationen.
Det va jobbigt att se mor enstaka gånger hängande vid vardagsrumsbordet och gråta, nån gång gick jag och kramade om henne, men det blev för jobbigt och de anra stunderna gick jag direkt upp till mitt rum och låtsades som jag inget såg. Kan må lite dåligt för det idag...
oj, va jag kom in på tråkigheter helt plötsligt, det va inte meningen!
Mor o jag åkte iväg och Shoppade... Köpte mig några böcker, har nog blivit en boknörd :D
Sen blev det en ganska kort springtur med thréz, gick förvånadsvärt bra! Trodde jag inte skulle klara :P
Men lätt som en plätt! Så det kommer ske fler gånger.  Va riktigt kul!
Ledig i två dagar, nu blire jobb fram till helgen, sen kommer syster!! :D
Familjemys hela helgen! Längtar såååå! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0