Vår lilla hemlighet

Jag har läst boken "vår lilla hemlighet" av Toni Maguire.
En sann historia där Toni eller rättare sagt Antoinette berättar om sin hemska barndom.
Fasaden med ett hus på landet, husdjur, en omtänksam mor och en charmerande militär till far, döljer en fruktansvärd hemlighet.
När hon var sex år började hennes far förgripa sig på henne och da att det var "deras lilla hemlighet".
Trots det så berätta Toni det för din mor men modern ville inte lyssna och sa åt henne att aldrig mer tala om det.
År efter år pågick sexuellt utnyttjande och vid 14års ålder blir hon gravid och pappan till barnet hon bär på är hennes egen far. Då blir hon tvungen att berätta sanningen om deras hemlighet som hon varit tyst om i 8år.
Hon blir förskjuten av alla, släkt,vänner, lärare och sin egen mor som kände att det vad hon som var offret i det hela. Ingen vill ha något med henne att göra.
På ett mirakalöst sätt lyckas hon överleva sin barndomen och komma på benen igen.
Hade svårt att slappa taget om boken, även om jag slutade läsa så gick jag och tänkt på hur hon hade det och hur hon kände det. Försökte och förstå mig på hur hon tänkte och försöka sätta mig in i situationen själv.
Kom kanske en enstaka tår från min kind när jag läste, den är väldigt sorglig och otäck, men ändå bra och man får en inblick i hur eländigt vissa har det och blir påmind om hur lycklig lottad man är.
Jag beundrar mig över hur stark hon var som fjortonåring, det är nog ett av det värsta som kan hända ett barn.
Både psykiskt och fyskiskt...
Inte läst på evigheter och blir peppad och läsa mer efter man har läst en sådan här bok!
Kommer nog läsa verklighetsbaserade böcker ett tag framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0